REFERENTIES

Foodproducent

Bij een Europese “foodproducent” konden wij na de transport scan en de carrierdagen de vrachtkosten terugbrengen van 6 miljoen naar 5,4 miljoen euro door het inzetten van andere vervoersmethodieken b.v. dubbeldekstrailers,multimodale transporten alsmede het inzetten van andere betrouwbare vervoerders i.p.v. expediteurs. De distributie studie bracht een jaar later een additionele besparing van 300K per jaar.


Draagtassen

Een onderneming van plastic- en papieren draagtassen met een jaaromzet van 2 miljoen € incl. een vrachtbedrag van 200.000 euro zorgde de transport scan. Voor een besparing van € 20.000 en kon men bovendien gebruik maken van 1 logistieke partner. Bovendien werd het werk eenvoudiger en spaarde men een ½ FTE.

Textielgroothandel

Bij een groothandel in textiel werden de vrachtkosten uit Azië met 15 % beknot en de communicatie van reactief naar proactief omgezet. Fase 2 was het optimaliseren van de warehouse-operatie. Verbetering van de lay-out en betere benutting van de M2 waardoor nieuwbouw kon worden uitgesteld.

Drukkerij

Een lokale drukkerij werd de “eigen vrachtwagen” beter benut door route optimalisatie middels “een milkrun” en verder werden de diverse toeslagen van de pakket leveringen tot een minimum gereduceerd. Dit leverde 13 % besparing op de totale kosten per jaar. Een vaste rit werd gericht “geoutsourced” naar een dienstverlener omdat dit de eigen wagen te zeer belaste.

Opbergsystemen

Een producent van hoogwaardige opbergsystemen had jaarlijks 1,2 miljoen euro aan vrachtkosten en transporten naar hoofdzakelijk 4 Europese landen. Zij werkten exclusief met “de vervoerder om de hoek”. De transportscan gaf aan dat het beter was om met landenspecialisten te werken. Men heeft nu 3 specialisten en een jaarlijks vrachtvoordeel van 100.000 euro.


Minkels 2017 A brand of Legrand final zonder pay off



Passion for Improvement